Glad Påsk!

Är ledig hela påskhelgen och jag njuter för fulla muggar! :)

Igår så premiärgrillade vi här hemma,gjorde hemmagjord potatissallad och den blev smaskig.Och idag är det påskafton och vi började morgonen med en god frukost med en massa ägg.Det var nog inte så snällt för min mage men man får ju offra sig ibland,jag får nämligen superont i min mage och måste springa på toa ett antal gånger några timmar efteråt.Det slår aldrig fel har jag märkt,att man ska ha så känslig mage hela tiden.

Vi har varit ute i skogen och vandrat,så himla härligt väder vi har idag! Man får ju inte missa att vara ute nu så jag tog fram krattan och började kratta det mesta på gården,men det är en liten plätt kvar som jag tänker ta imorgon.Passade även på att bada Lippe idag,han tyckte nog det var riktigt skönt.Jag har väntat på att våren ska komma så man bara kan släppa ut honom på gården när han är klar för att självtorka,så perfekt. :)

Johannes fick även leta efter sitt påskägg idag,vi bestämde att han fick leta efter det ute.Han tyckte det var jättespännande och blev superglad när han fick se alla karameller.Men innan han såg dom så skakade han på hela ägget så alla godisar åkte på marken men som tur var så höll dom sig rena. Haha!

Promenad till skogen.

Men vart är påskägget då?!

Där!

Plocka upp karra. :)

Glad Påsk!



När Johannes har vaknat ska vi åka in till svärmor och äta påskmiddag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback