Stress/Press

Jag känner en aning press och stress just nu,en sån där tvingande och jobbig press som nog många kan känna igen sig i.Bor man på en gata där det finns många hus tätt intill tycker nog dom flesta och även jag att det är viktigt att hålla någorlunda snyggt på gården.Med det innebär det att hålla häcken i trimm,klippa gräset när det behövs,kratta,plantera lite blommor eller något sånt.

Ska jag vara ärlig så har jag ingen som helst lust att hålla på ute på gården,intresset och lusten är totalt borta.Visst kan jag åka och köpa mig några planter och sätta i någon ampel vid bron eller så men det är mest för att jag känner det som ett måste och inte för att det är speciellt roligt.Grannarna på gatan har perfekta häckar och buskar,hos vissa får det inte finnas ett enda löv under buskarna.Det ska vara rent och snyggt,själv tycker jag att vi har det hyffsat fint på vår gård.Tror vi är dom enda som har tallhäck vid vägen så vi slipper kratta så mycket där.Men jag vill verkligen inte hålla på,vad är det för fel?! Kanske man inte är lämpad för att bo så här,man kanske ska bo på landet där man slipper den där pressen och slipper undra vad grannarna tycker och tänker om vår trädgård.

För när jag känner den där pressen och stressen så försvinner det roliga i att hålla på ute.Jag vill göra allt detta i min egen takt och när jag känner för det så gör jag det.Men när?! :P

Jaja,vi får se vad som händer i framtiden...



Jag och Lippe sitter här och myser medans Johannes sover lite efter sin lunch,ska åka på affären sedan och handla lite vitlök för jag ska marinera fläskfilé.
Smaskigt! :)

Bye bye


Kommentarer
Postat av: Anonym

Aja baja Madde,nu blir det vampyrvarning här!! Köp ingen vitlök,aldrig någonsin,sååååå äckligt,äckligt! I mitt hus kommer det ALDRIG någon äcklig vitlök innanför dörrarna!!!!!! Puss till pojken =D

2010-05-08 @ 20:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback