Vart är vi på väg?

För ungefär 2-3 veckor sedan så var vi på väg hem från stan.Vid ett stoppljus stannade en bil bredvid oss,i baksätet satt en liten pojke som kanske var 4-5 år och lekte med ett leksaksgevär.Han såg så nöjd ut över sin leksak och började rikta den mot oss gjorde rörelser som att han höll på att skjuta oss.

Då fick jag en obehaglig känsla i kroppen,hur kommer det sig att så små barn får för sig att börja hytta och rikta vapen mot folk? Är det alla tv och dataspel och alla filmer på tv som är boven? Hur kan föräldrar tillåta detta?

Jag skulle aldrig i hela mitt liv gå och köpa ett vapen som ser nästan verkligt ut,det kan ju gå för sig om det är en vattenpistol som är lila och plastig men absolut inte något som liknar ett vapen som finns på tv eller alla spel som går att få tag på. Jag blir rädd,hur ser framtiden ut egentligen?

Nog om allvarligheter.



Igår fyllde Martin år och jag hade gjort tårta och hemmagjorda wienerbröd,dom blev smarriga.Efter kalaset gick vi faktiskt ner med dessa godsaker som blev över till min familj så vi slapp ha det hemma för annars hade en nyfiken Madde gått i skåpen idag och smaskat i sig.Jag försöker att ha karaktär men det bästa är att inte ha något sånt hemma så man kan ju lika gärna ge bort det då! :)

Önskar att jag kunde vara bättre på att knäppa kort på det jag gör men det glöms bort i all stress.

Längtar tills på lördag då jag ska jobba i min gamla grupp på hemtjänsten,tjoho! Ska bli kul att få träffa vårdtagarna igen,var ju över 1 år sedan iaf. :)

Ska kolla runt lite nu.

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Heléne

Grattis i efterskott!

2010-05-27 @ 16:08:08
URL: http://helenesundling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback