Bergvärme = Farligt för djur!

I förrgår när vi var ute och promenerade på kvällen så gick vi förbi ett hus som höll på att få bergvärme,det var maskiner som stog vid vägen och en ganska stor pöl på backen med vatten (trodde vi).När vi sedan kom hem upptäckte vi att Lippe var kolsvart under sina tassar,det luktade precis som olja och diesel och det luktade det även där dom höll på med bergvärmen.Jag var inne på toaletten i säkert en timme och försökte få bort det,var tvungen att klippa och raka mellan trampdynorna och sedan bada och gnugga tassarna men det blev inte så stor framgång.Som tur är så hann han inte slicka på tassarna och tur var väl det för vad som helst kunde ju hända.

Så akta er hundägare om ni går nära sånna maskiner som kan läcka olja mm!

Fick 2 stycken vita höga krukor igår som jag har placerat på övervåningen i fönstret,kul med något nytt tycker jag.Såhär ser ena ut.





Nu är det äntligen fredag och Martin har kommit hem,Johannes har nyss vaknat efter typ 2 timmars sömn så jag har fått lite tid för mig själv till att duscha,sminka mig,fixa håret och ätit lite lunch.Man blir ju hungrig när man är ute och promenerar ca.1 timme varje morgon.Så nu hade jag tänkt att gå och mysa med familjen. :)

Bye bye

När Johannes hade sitt kalas så fick han en bukett med tulpaner och dom håller sig fina fortfarande tycker jag,tror att blommor trivs bra hemma hos oss även om jag inte är någon direkt blomfantast. :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback