HejåHå!

Imorse var man ute på 1 timmes promenad,sedan var jag duktig och gjorde iordning havregrynsgröt.Är faktiskt fortfarande mätt,men den blev inte så god för den smakade tyvärr mjöl och vatten men lingonsylten räddade den och jag fick i mig alltihop.Ska ut senare igen i det härliga vädret.

Har börjat använda en magmaskin som man drar fram och tillbaka på golvet och snacka om att det tar på musklerna,det ger väldigt bra resultat med en sån och tänk vad min mage är otränad.Några drag med den och mina magmuskler blev ömma! :)

Jag har varit lite rädd för att laga egen mat till Johannes,har inte vetat hur mycket man ska krydda och vad man ska krydda med för att det ska smaka gott.Men nu efter en tid så har det kommit upp mer och mer tips och egna idéer på recept och han har faktiskt ätit det jag gjort.Men det blir kanske bara några teskedar han han vill ha och sedan får det vara nog men jag är nöjd bara han smakar på det nya.

Idag tex så gjorde jag kycklinggryta och ris till lunch.Det är ju inte alls svårt och nu kan man ju blanda i ytterst lite salt med så då blir det nog godare för honom.Har fryst in resten av det som blev över och det ska jag fortsätta med.Men vi har ju burkmat hemma ifall att och då får han i sig en hel burk.Men han får ta det i sin takt,jag provar att ge honom och det är faktiskt spännande att se vad han tycker om maten min. :)

Såg en vagn på Blocket igår som jag ville ha men när jag kollade idag om den var kvar så var den borta.Den såg väldigt fin ut.Det gäller att vara snabb ibland.

Här ska det dammas mattor medans Johannes sover! :D

Bye bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback