Sommaren är kort,det mesta regnar bort!

Hej mina kära läsare!

Har äntligen fixat datorn så nu kan man sitta här utan att bli less och vansinnig på att få vänta typ 20 minuter innan man kan gå in på internet.

Här händer det grejer varenda dag,jag jobbar inom hemtjänsten så mycket det bara går innan jag ska börja jobba på posten.Försöker njuta av sommarvärmen men det kommer ju ingen så man håller sig inne när det regnar som mest,då kan man ju passa på att fixa och trixa med huset. :)

Tänker inte skriva om allt som man har gjort för det blir flera sidor men kan ju skriva om vad vi gjort i helgen.

Igår var vi in till stan och lämnade Johannes hos sin farmor som fick vara barnvakt medans vi åkte och kollade på bilar,vi är nämligen ute efter ny bil för våran gamla är på kyrkogården för den blev med om en olycka när Martin var på väg hem för lite över en vecka sedan.Så försäkringsbolaget löste in den så vi letar för fullt efter en bil.

Vi provkörde en fin volvo V40 och det lutar åt att det blir en sån modell. :)



Sedan åkte vi och shoppade lite skor till mig och hundmat.Lippe är lite dålig på att att äta så jag provar olika sorter men han är så kräsen.Måste åka tillbaka med maten jag köpte och byta för han bara nosar och stoppar in i munnen och spottar sedan ut det igen.Det är inte lätt att ha djur ibland.Han äter ju vanlig mat som vi äter men det är tydligen inte så bra för hundar att bara äta det så jag följer hundexperters råd och handlar torrfoder på riktiga djuraffärer.

Hämtade sedan Johannes och for hem så jag kunde göra mig iordning för jag skulle jobba kvällen.Det regnade och regnade men man lyckades klara av det med.

Idag är jag ledig och det är riktigt skönt,tog en härlig promenad imorse och plockade hem en sommarbukett som jag har ute på bron nu.Önskar man kunde ha sommar året om,jag trivs bäst med det.

Ska sedan gå ut till garaget och spraya blomlådehållarna vita och sedan hänga upp dom under fönstrena på övervåningen.Måste även köpa hem blommor som jag kan plantera där,jag undrar vad man kan köpa för blommor som tål mycket sol?!

Bye bye

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men herregud 20 minuter innan inkoppling på internet!!! Jag blir galen om jag får vänta 10 sekunder! Volvo V40 blir nog en bra bil åt er,den modellen är verkligen fin. Hoppas att jag får köra den framöver,ha ha ha! Troligen inte om jag känner dig rätt! Jag ska nog köpa mig en egen liten bil när jag blir klar med kortet.Märkte du att jag skrev när och inte om? Är fast besluten att fixa det här nu. Puss till pojken =)

2010-06-13 @ 21:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback