Söndag 3/1-2010

Den här söndagen har vi inte gjort så mycket faktiskt.

När jag vaknade imorse så var klockan över 11 så fick ännu en gång sovmorgon.Men jag har ju även varit uppe med Johannes som vaknat vid 3-4 tiden på natten och det sliter på krafterna.Tur man inte har några problem med att somna om igen för annars hade man varit ett vrak hela dagen.

Efter frukosten (sen frukost) gjorde vi oss iordning och åkte in till bergsåker och åt tårta.Var inte där alltför länge för hem skulle vi och laga mat.Det blev spagetti och köttfärssås. :)

Vet inte om alla mammor har det som jag har innan man ska åka iväg någonstans men jag brukar oftast vara helt slut innan man ens har suttit sig i bilen för att fara.Man ska packa ner allt i matväg,blöjor,tvättlappar,nya kläder för det kan bli mycket spill,leksaker,vagn för säkerhets skull.Sedan ska man klä på barnet med alla dessa kläder som tar en evighet att få på tycker jag.Och sedan är det dax för en själv,göra det sista rycket som att borsta tänderna,spraya håret,på med mascara,skor,jacka och leta vantarna som hunden har gömt någonstans i huset.När man väl sitter i bilen och åker längs gatan går man igenom allt man har gjort i huvudet och tänker så det knakar att man inte missat något.Halvvägs på gatan kommer man på att kameran inte är med,men man orkar inte vända och åker vidare.Sedan när man är framme vid sitt mål så händer det något och man tänker: Fasiken,jag skulle haft med mig kameran ändå! :)

Det var allt för mig,ska gå och umgås med min älskade familj nu och njuta av vår tid tillsammans för imorgon ska ju Martin jobba och det är tråkigt men ack så viktigt.

Bye bye






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback