Riesenkaka.

Jag och Micke har precis bakat en nya sorts kaka,nämligen en Riesenkaka.Får hoppas att den blev god.Den står just nu och kyls ner ute på snön så det ska gå snabbare.Micke vill ju äta den så fort som möjligt men jag väntar gärna till senare så man kan köpa hem lite glass.Men vissa ska ju ha så bråttom! :P

Har inte hunnit med så mycket mer,promenad var man ute på förut och det är kallt för min smak att vara ute länge.Jag väntar nu på att det ska bli varmare grader,är less på denna kyla som biter sig fast på kinderna.Våren och sommaren är väldigt välkomna nu.Satt och tittade på alla nya vårkatalogerna och man blir bra sugen på att köpa en massa kläder med fräscha färger.

Har inte sovit så många timmar inatt känns det som.Johannes somnade vid 21.00 igår kväll och vaknade precis när vi skulle gå och lägga oss och då var han klarvaken och ville inte sova efter han fått sin välling.När vi provade att släcka i rummet blev det ramaskrik och sedan satt han i vår säng och gjorde roliga miner,åh gud vad vi skrattade åt honom.Han tjurade på emellanåt och när klockan blev uppemot 01.00 gick vi till soffan och lekte lite så pappan kunde få sova.Trodde Johannes skulle bli trött av allt lekande men icke då,när klockan blev över två så gav jag honom välling igen och då somnade han.Jag la mig i sängen och somnade direkt så jag var riktigt trött.När han vaknade igen hoppade jag upp ur sängen så fort jag bara kunde med tanke på att Martin kanske kunde vakna,men han somnade igen efter en minut och jag tittade på Martins sida och där var ju ingen Martin!!! Haha,klockan var ju typ halv 9 på morgonen och han var ju på jobbet så jag hade sovit väldigt hårt och djupt kan jag lova. :)

Johannes har vaknat på nätterna i flera dagar på rad nu,vet inte vad det kan bero på men jag gissar på att det kanske är fler tänder på gång eller att det är fullmåne?!Jag vet ju själv hur jag brukar sova dåligt då (när det är fullmåne alltså).Men det är bara att kliva upp och se någorlunda pigg och glad ut.

Får väl se om man lägger ut något recept senare... :)

Bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback