I want money in my pocket.

Idag är jag inte irriterad nå mera,fick sova ganska bra inatt.Var uppe en gång vid fyra tiden och gav Johannes välling och sedan somnade vi om och sov till nio tiden ungefär så jag är nöjd. :)

Trodde inte att jag skulle få bokhyllan såld men ikväll kommer den andra som skulle ringa igår och hämtar den.Har sagt det flera gånger och jag säger det igen.Aldrig mer Blocket!

Nu på förmiddagen så har vi varit ute på promenad med Johannes morfar,vi traskade neröver mot kyrkogården men man får ju inte rasta vovvar där så vi gick inte och kikade på gravarna som vi annars brukar göra.Jag får åka ner något framöver och tända ljus och slänga bort gamla med.

Har planerat mer föräldradagar på Försäkringskassan,pratat med en på Kommunal och fått svar på mina frågor,kikat på Ellen och funderat ut hur jag ska göra med jobbfronten.Det jag känner nu är att jag skulle vilja börja jobba på helgerna och kanske någon halv dag på vardagarna om man får barnvakt till Johannes.Det är just det som är lite jobbigt just nu,jag skulle kunna jobba mycket mer än bara helgerna men jag vill ju inte överbelasta andra men man får planera lite innan.Det är ju egentligen inte jobbigt att vara barnvakt åt lille Johannes men det är ett stort ansvar.Fast jobbar jag bara till 12 så ger ju jag hans lunch när jag kommer hem igen.Om jag hade fått det jag egentligen vill så hade jag varit hemma med Johannes tills han iaf är 2-3 år,men jag vet inte vad som är bäst för små barn när dom ska börja på dagis?Men det är helt omöjligt nuförtiden för dom flesta att vara hemma så länge.Tänk vad pengar kan göra mycket..

Nu ligger grabben och sover så jag ska passa på att duscha och sminka mig mm.

Bye bye





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback