Hur livet kan bli.

Härligt att vara ledig hela helgen,man har ju fått förfrågningar om att jobba men jag har avböjt för jag känner att jag vill ha ledigt.Förr kunde jag ha dåligt samvete över att jag tackat nej men nu känner jag att jag kan styra över det mycket bättre.Man har ju varit alldeles för snäll i sina dar.. :)

Åkte in och handlade mat förut,sedan åkte vi till Martins klubblokal och medans han var där inne så satte sig jag och Johannes och tittade på alla bilar och lastbilar som for på vägarna.Snacka om att han är helt salig i alla sorts fordon,han vinkar till lastbilarna och pekar.Kul att far och son delar samma intresse.



Satt och funderade förut på hur det har blivit mellan vissa relationer i mitt liv,åren har lixom bara gått och ju mer tiden gått desto mer har man tappat kontakten.Man har fått barn och man jobbar,när man är ledig har man så mycket att göra med huset och familjen att man inte lägger ner så mycket tid på annat.När man väl har en ledig stund så har man typ ingen ork till annat utan bara njuter av stunden.Vet inte om det är samma känslor för dom andra men det är iaf trist hur det har blivit.Tur att man har fina minnen från förr iaf! :)

Fast kan känna en viss irritation över att det inte funnits något engagemang över vissa delar i mitt liv som tex att få någon kontakt med mitt barn.Men alla gör man val i livet och det är bara att respektera.Fast kanske man är lite självisk nu? Jag vet inte. :/

Nä nu ska jag gå och göra potatisgratäng och kött! :)

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback