Flowers.

Nu när det börjar lida mot höst så känner jag lusten för att dekorera lite på gården.Ska köpa ljung och gå in i skogen och plocka mossa.För det får inte se ut så som det gör på min bro just nu.Vissna blommor som hänger ner för amplarna.Jag ser dom varje dag men tar inte bort det!(Ska göra det sen eftersom jag skriver det här). Jag kan inte ha blommor på övervåningen för dom glömmer jag totalt bort att vattna,så det får bli plast/tygblommor där.Men innan det går att sätta blomkrukor där så måste det upp fönsterbrädor.

Har skickat iväg inbjudningar till Johannes dop igår.Det blir fika hemma eftersom sockenstugan vid kyrkan var upptagen till kl.16:00 precis den dagen,och på församlingsgården var det dopfika klockan 10:00 på förmiddagen och det får tydligen bara vara ett sådant fika där med.Konstigt,inte sitter man väl och fikar i typ 6 timmar heller?!Om jag får säga mitt så tycker jag att det är slappt att bara ha ett dopfika.Man betalar ju faktiskt Svenska Kyrkan och då borde man väl få lite för det?!Jaja,gjort är gjort och jag är en aning irriterad på det systemet.Men hemma blir det ju mysigare ändå.Men innan jag släpper in folk i mitt hus ska det vara tapetserat i vardagsrummet.
Måste måla möblerna med.Här är det en hel del som ska fixas.Hjälp mottages gärna!

Kan även meddela att ha hanhund när det är löptider är det värsta som finns.Han drar,ska nosa och kissa överallt,gnällig och så fort han ser och känner doften av tik blir han knäpp!
Men är det inte så att man kan använda en typ av blöja till tikarna när dom löper?Då kanske det är tur att man har en hane. =)

Nu gott folk ska jag fortsätta med mina bestyr som består av att måla klart klädkammaren,har bara lite lite färg kvar runt lampan och listen vid taket.Sen ska dessa avskyvärda kläder in där.Kan säga att jag inte är så förtjust i mina kläder,skulle behöva handla en hel ny garderob.Men det kostar skjortan för mig just nu!

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback