"Monday monday"

En händelselös dag idag kan man säga.Funderade på att åka till stan och köpa hårfärg och silvershampoo men jag ångrade mig så jag tog bilen ner till La Familia i nedre forsa och snackade med morsan och kollade på när hon krattade klart det sista på gården.Åkte hem efter någon timme och myste framför tv:n,blev så trött att jag gjorde samma sak som Johannes: Somnade! =)
Kollade på klockan och den var redan 16:00 när jag vaknade,så upp ur soffan och in i köket och lagade mat.

Dagens middag blev en egen pastaröra,riktigt gott.
Stekte kassler som jag skurit i tärningar,blandade i hackad rödlök och slängde i lite krossade tomater och sedan matlagningsgrädde.Sen rivde jag lite ost och strödde över.Kryddade med salt,svart och vitpeppar,vitlökspulver och pizzakrydda.Hällde över denna röra i den kokta spagettin.Enkel mat men ändå så god enligt mig.
Alla brukar knäppa kort på maten,ska kanske ta och göra det jag med för skojs skull.

Snart är det Färjan och det får jag inte missa.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback