Home sweet home.

Ja då var man hemma igen och det känns skönt.

Åkte vid 08:30 på morgonen,blev en halvtimme senare för det var ju en hel del grejer som skulle ordnas.Kom även på att jag inte hade med mig mitt körkort som är viktigt så det var bara att vända efter att vi hade lämnat Lippe hos mamma och pappa.Väl hemma så hittade jag inte körkortet så vi fick springa runt och leta efter det.Jag är ju en sån omständig människa att jag inte använder plånbok som alla andra utan jag har det löst om jag ska på affären,smidigast så för mig tycker jag.Martins mamma hittade det till slut bland en korthög på en hylla i hallen som jag lagt dit när jag städade.
Tänker nu börja använda plånbok har jag bestämt mig för! =)

Äntligen var vi iväg och resan gick fort,checkade in på hotellet som var mysigt.Nästan direkt begav vi oss till Stadsarkivet där Martin skulle forska lite.Efter det så tog vi pendeltåget och promenerade en bra bit till hamnen,där åkte vi ångbåt i skärgården och åt god mat under hela kvällen.Var jättemysigt att sitta och titta på alla fina hus och båtar som åkte förbi.Sedan tog vi en taxi till hotellet.

Nästa dag så åt vi god hotellfrukostbuffé och gjorde oss sedan iordning för dagen.Vi checkade ut direkt då från hotellet och åkte mot Gröna Lund,fast vi gick inte in där utan vi parkerade utanför och tog Djurgårdsfärjan över till Slussen.Vi skulle till Stadsarkivet igen för Martin hann inte med det han skulle göra.Efter det åkte vi mot Gröna Lund igen och åt en bit mat innan vi skulle in på själva Grönan.Inne på Grönan så var det mycket folk,vi bestämde oss för att inte åka några karuseller för jag mår ju illa när jag åker det så vi gick runt och spelade och försökte vinna en stor choklad ask men ingen vinst där inte.Martin körde på kranarna och vann 2 nalledelfiner.Dom fick Johannes när vi kom hem.
Sedan åkte vi hemöver och det var på tiden för klockan hade tickat på fort.

Saknade Johannes jättemycket under hela resan och var så himla glad när vi kom hem.Pussade och myste med honom hela kvällen! =)

Så himla snällt att Gunnel (Johannes farmor) och Anders kunde vara barnvakt.Dom hade även gjort en massa grejer åt oss på gården.Fick en chock när jag såg bron.Stenplattorna var borta och nu är det trä man går på istället,mycket skönare och finare.Slänten upp mot skogen hade dom rensat bort nästan alla träd (och det var mycket träd där) och buskar.Nu ser det mycket större ut på gården. =)
Altandäcket har dom slipat så det ska lackas.Ojoj,fattar inte att dom hann med allt detta under tiden vi var borta!Är så himla tacksam alltså. =)

Nu kommer det bilder från Sthlm.

Tog en liten fikapaus på vägen ner.


 



 

Resegodis såklart!


 


















 
1.Inte världens finaste utsikt direkt från hotellet men vi var ju knappt där.
2.Dålig bild på hotellrummet men det var fint iaf.

I en park på väg till hamnen där vi skulle åka ångbåt.

Det bodde kaniner i parken vi gick igenom.


Ångbåten vi åkte med.


Väldigt fina hus att beskåda.


 

En vacker dag ska jag vinna någon typ av stor choklad ask! :)


En konstig lång filur.




Bergodalbana över befolkningen.



Får se när nästa resa till huvudstaden blir,men då ska Johannes med också tycker jag! =)

Bye bye


Kommentarer
Postat av: M

Du är en jäkla bra fotograf du Madde! Fina bilder! Puss till Johannes!

2009-07-19 @ 00:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback