Soligt.

Imorse så tog jag en liten sovmorgon,vaknade vid 9.00.

Lippe var nödig så det var ju bara att kliva upp ur den varma sängen och klä på sig varmt och vandra ut.Lika soligt och fint idag med,hoppas det blir så till helgen med när Martin är hemma så man kan hitta på nått skoj.
Jag och Lippe gick skoterledet uppe i skogen,tänkte ta med mig kameran men den fick ligga hemma på byrån,synd var ju det för det hade blivit fina morgonbilder med sol och snö som glittrade.

Till frukost idag blev det mannagrynsgröt,inte så ofta man äter det inte.Men gott var det!

Igår var jag på MVC,bebisen växer och gror så bra i min mage.Barnmorskan tog reda på hur jag ville ha det på förlossningen med bedövning mm.Sånt får man ju se då,finns många alternativ att välja på.Men lustgas är ju vanligast fick vi höra på föräldrautbildningen på sjukhuset.Hann ju med att fara dit med på kvällen och det var väldigt intressant.Det var mycket folk där,några man kände igen också.Men nu har man mer information i huvudet och jag blev faktiskt en aning lugnare när barnmorskorna talade om att det inte gör ont hela tiden på förlossningen utan att det går i etapper.Men nervös kommer jag självklart att vara.

Jag vägde mig också på MVC,var inte så nervös för resultatet men 14 kilo har jag gått upp under HELA min graviditet,det är ju inte alls illa.Helt normalt sa barnmorskan.Men dom kilona och mer ska bort sen iaf.Vissa har ju svårt att få bort graviditetskilona men jag tror inte att det ska bli några problem.Det är ju en jäkla tur att man har hund så man får komma ut,fast från början blir det väl inte så mycket motion kan jag tänka mig.

Resten av dagen består av städning på övervåningen i den mån jag orkar. =)

Här kommer lite bilder:

  



Bild 1. Magen v.36
Bild 2. Våran bebis
Bild 3. Lippe


Bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback