Recept på min favvomat!

Flygande Jacob:


ca 3-4 st kycklingfilé (beror på hur stora dom är)
1 pkt bacon
3 dl grädde
1 banan
ca 2 dl chilisås (sweet thaichilisås använder jag alltid)
Jordnötter


Ugn: 200 grader


Stek först bacon och lägg det i en form,efter det steker du kycklingfilén som är skuren i bitar och lägger det på baconet.Skär bananen i bitar och strö över.Vispa grädden normalhård och blanda sedan i chilisås.Häll över detta på kycklingen.Släng in i ugnen tills den börjar få färg,när den börjat få färg så lägger du över lite jordnötter och låter den få vara i ugnen tills en härlig gyllenbrun färg finns på ytan.
Servera med kokt ris och en god sallad.


Kommentarer
Postat av: M

Ja du Madde,du vet ju att Flygande Jacob inte är min favoriträtt precis!! Det beror väl mest på att jag inte riktigt kan med varma bananer!! Huvaligen!!

Men smaken är som baken delad! Ha en bra dag!

2009-02-21 @ 06:11:10
Postat av: Heléne Sundling

Ta bort bananjävlen! :o

2009-02-21 @ 11:10:22
URL: http://helenesundling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback