Hate or love?

Vissa dagar älskar jag verkligen den vita snön som lägger sig som bomull på gården.MEN idag tycker jag inte om den!För det första måste man ut när man har hund,och det är både positivt och negativt.Det positiva är ju att vi alla får frisk och härlig luft i oss som man behöver och man blir ju då mycket piggare.Det negativa är att när plogbilen inte kommer så ofta som den borde så får man slita sig fram med barnvagnen för att kunna ta sig fram.När jag väl var hemma var jag så slut och svettig att jag efter tagit av Johannes alla sina mängder av kläder slängde mig på soffan och pustade ut med känslan av att jag gått flera mil i snön.

Åt havregrynsgröt och läste all reklam som kom igår,tycker det är riktigt kul att läsa reklamen.Avkopplande! :)

Sedan la jag ut en massa filtar och leksaker på golvet så Johannes hade något att göra medans jag målade matsalsbordet.Det blir så jäkla fint,fattar inte att man vill ha bruna möbler.Brunt är fult!
Jag har ganska mycket kvar att måla men jag nöjde mig med att måla själva "skelettet" som är benen och det runt om (lite svårt att beskriva).Väntar på att Martin ska komma hem så jag kan måla klart,han kan då vara med Johannes så jag slipper känna mig stressad ifall han inte vill ligga på golvet längre. :)

Gav sedan Johannes lunch,när han somnat klädde jag på mig ytterkläderna igen och begav mig ut för att skotta bort snön så postbilen skulle kunna komma fram.Det var riktigt jobbigt,som en hårdträning på gymmet!
Mina armar blev som spagetti men jag fortsatte och skotta som en tok.Blev svettig som en gris och tog mina sista krafter och sprang in och slet av mig kläderna och direkt till soffan igen för att ta igen mig.Så i julklapp önskar jag mig en SNÖSLUNGA så man slipper hålla på och slita ihjäl sig. :P

Gjorde mig lite lunch efter dagens slit och nu sitter jag här och känner att mina armar håller på och bli spagetti igen av allt skrivande så nu ska jag vila dom med att plocka upp gopojken och mysa!

Bye bye


Kommentarer
Postat av: Heléne

Du är klen =)

2009-12-21 @ 19:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback