Cleaning.

Idag har jag verkligen lagt energi på att städa,hela övervåningen har jag dammsugit och dammtorkat.Att möblera om är verkligen något som jag gör ofta,har nu för sista gången flyttat in byrån till klädkammaren och där ska den få stanna till man hittar något bättre.Är ute efter ett tv-bord till vardagsrummet och ett ganska stort skåp som man kan ställa in tv:n och när man inte vill se den mer stänger man igen dörrarna på skåpet och det blir mycket snyggt tror jag.Självklart ska det vara loppisfynd eller något dylikt.Inget IKEA skit ska in i detta hus mer! :)
Så nu ska EXPEDIT-hyllan,LACK-bordet och LACK-tvbänken bort.Någon som är intresserad?!






Som vanligt så ligger Johannes och vilar,jag tar igen mig med att sitta här en stund och äter en apelsin.Dom är fruktansvärt goda nu alltså.Kan stoppa i mig flera i rad,M brukar bli lite chockad ibland över mig för jag äter dom så fort.Haha,men dom är ju så goda så jag kan inte bara "smutta" i mig dom! :)

Var in till stan igår med mamma och pappa och köpte en pulka,det blev en blå på Barnens Hus.Vi åkte dit på en gång för man är ju säker på att det finns där plus att man fått tips om det med.Tänkte gå ut med Johannes och inviga den idag men det är för kallt så kanske imorgon.Efter det åkte vi till Ica Maxi och jag fyndade 2 vita korgar med lite blårandigt tyg inuti.Fick betala 50 kr styck och det var billigt.Skitbra att ha som förvaring men just nu står dom bara och fyller upp hyllan i hallen.Kom inte bara hem med korgarna,handlade mat som tex julskinka.Det första jag gjorde var att griljera den när jag kom hem.Senare på kvällen tog vi oss en skinkmacka,gott!

Håller just nu på med maten,står och puttrar på spisen och ju mer den får puttra desto godare köttfärssås.Och det är så skönt när man har förberett det mesta så sedan behöver jag bara koka pasta. :)

M tog in mitt fönster som jag försökt att hålla på med men efter en tid har jag helt glömt bort det och hållit på med andra grejer,det var i vägen i garaget så då satte jag det på byrån i vardagsrummet och titta så snyggt det blev.Men jag ska sätta dit speglar med när jag får tiden att räcka till.




Titta vilken härlig färg på himlen vi hade häromdagen.


Nu är det dax att röra om i grytan och äta en till apelsin!

Bye bye




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha så roligt det är att läsa det du skriver,du skriver sååå bra Madde! Det ser verkligen snyggt ut med fönstret måste jag säga.Själv så har jag alldeles nyss slängt in en rejäl kålpudding i ugnen,fick bra hjälp av Helene med att steka kålen! Jag börjar känna mig en aning seg nu men jag törs inte gå och sätta mig i soffan riktigt än innan jag har fått iordning här,risken är mycket stor att jag slocknar och det har jag icke tid med! Puss till pojken! :-)

2009-12-29 @ 17:55:42
Postat av: Heléne

Mamma slocknade i soffan... bara så att du vet! ;)

2009-12-29 @ 22:23:18
URL: http://helenesundling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja ja ja det var väl inte mitt fel heller att jag råkade somna till nån timme,jag skyller på en stor trötthet efter en hård arbetsdag,så det så! Ha ha ha!

2009-12-29 @ 23:27:06
Postat av: Irre

Vad fint du gjort hemma. Kom på att du frågade om jag hade speglar till fönstren men tyvärr inte. Hade jag plats skulle jag vara intresserad av möblerna.Vilka bra kort du tar överhuvudtaget.Man blir också trött att vara ute och resa borta bra men hemma bäst. Kul o träffa barnen vi gjorde det på stan gick på bio Alvin 2 och armemusset såg på hjältarna enklast denna gång attträffas på deta viset frukosten höll ju i sig hela långa dagen Det ska visst bli loppis på parken i februari ska vi sälja?Det är på förvåren som är bäst där har jag hört.Ska börja simma på stans badhus imorgon tror jag måste få bättre kondition.Finns ingen ursäkt när det är så nära och det är ju så skönt och simma för att inte tala om efteråt.Värst innan man kommer iväg har packat väskan med apelsiner också. Vilken kyla 19 grader o kallare ska det bliSnart sätter de igång med olika barnaktiviteter på kulturmagasinet Har du kollat? Hör av dig om ni vill ha sällskap.

Nä nu ska jag koja ucsh så länge man blir uppe.

Natti naiit



2009-12-30 @ 00:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback