Händelserikt.

Imorse gick jag ut på en farlig morgonpromenad med Lippe,höll på att halka flera gånger och det kändes inte så lyckat.Vände efter en stund och hela promenaden som brukar ta typ 15-20 min tog typ 30-35 min.Kändes tungt när jag kom hem så jag gjorde iordning min frukost och började sedan att BAKA!
Det blev lussebullar och dom blev supergoda,jag måste bara skryta. =) Använde ingen kesella utan gjorde efter klassiskt recept faktiskt med ägg.Tog med mig en påse till mamma och pappa så jag knäppte kort på dom där dom ligger i påsen.



Jag och pappa hade tänkt att åka till ett ställe där vovvarna skulle få springa fritt på åkern,men vi kom inte riktigt fram för vi fastnade på vägen pga ishalka.Det var faktiskt riktigt otäckt när bilen bara gled snett bakåt nerför en kurvig väg och blockerade helt.Det kom bilar som fick vända.Som tur var så känner pappa dom flesta så han fixade hjälp av en som bodde precis där vi var med bilen.Vi kunde till slut vända med bilen och fara raka vägen hem för jag tänkte då inte riskera att fastna igen!Så hundarna fick en vanlig promenad på gatan istället! =)

Funderar på att åka in till stan med Micke ikväll och köpa fler julklappar,Martin ska tydligen ringa runt till en massa folk ikväll så han skippar denna julhandel.Men jag vill vara ute i god tid i år.

På lördag blir det julgranshuggning! Det är alltid lika kul,hoppas jag orkar att pölsa i snön bara!Det återstår att se.

 
Bye bye





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback